مشاوره رایگان
۰۲۵-۳۲۸۹۰۱۳۶
شماره تماس
​iraninsurance37919@gmail.com
ایمیل پشتیبانی
قم،بلوارجمهوری،خیابان حکیم،حکیم اول پ۳۹
آدرس دفتر
لوگو

بیمه ایران کد37919

​بیمه ایران سرمایه پنهان شما ...

بیمه های مسئولیت حرفه ای :

الف ) بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان بیمه ایران:

 

 

بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان

 

 

 

پزشکان نیز همچون سایر حرفه های موجود در جامعه در معرض اشتباهات حرفه ای همچون اشتباه درتشخیص ، تجویز دارو و درمان بیمار قرار دارند لیکن از آنجائیکه پزشکان به طور مستقیم با سلامتی و جان انسان ها در ارتباط هستند معمولا خطاهای این عزیزان آثار و پیامدهای بسیار ناگواری به همراه دارد ، مسئولیت پزشکان در برابر اقدامات درمانی که برای بیماران انجام می دهند از گذشته تا کنون مورد توجه خاص جامعه بوده است ، به گونه ای که در حدود 3800 سال پیش و در میان مجموعه قوانین حمورابی به عنوان اولین قانون مدون و نوشته شده بشر که به دستور حمورابی، شاه بابل نوشته شده بخشی به مسئولیت پزشکان اختصاص داده شده است . در ماده 218 قانون حمورابی آمده است " اگر یک پزشک برای درمان یک انسان آزاد با چاقوی جراحی برنزی زخمی ژرف در تن او پدید آورد و او بمیرد و اگر آن پزشک برای درمان آب مروارید آن کس با چاقوی جراحی برنزی خود چشمش را درید و او را کورکرد، باید دستان آن پزشک را برید. " ! در حال حاضر و در نظام حقوقی ایران مسئولیت پزشکان مبتنی بر قاعده تقصیر بوده و در صورت اثبات تقصیر، پزشک موظف است طبق قانون مجازات اسلامی به بیمار و یا بازماندگان بیمار فوت شده دیه بپردازد. بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان نقش مهمی در ایجاد امنیت شغلی و کاهش استرس شغلی جامعه پزشکی دارد.

 

 

 

موضوع بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان 

جبران خسارات ناشی از مسئولیت مدنی حرفه ای  پزشکان در قبال اشخاصی است که به علت خطا ، اشتباه ، غفلت ، و یا قصور وی در انجام امور درمانی یا پزشکی دچار صدمات جسمانی یا روانی گردند یا فوت شوند .درصورتی‌که بیمار به خاطر خطای دستیاران پزشک و همچنین کلیه افرادی که (پرستار ، تکنسین ) به دستور پزشک انجام وظیفه می نمایند صدمه ای ببیند پزشک مسئول است و بیمه نامه مسئولیت پزشکان خسارت وارده را جبران خواهد کرد .تعهدات این بیمه نامه شامل دیه فوت ، دیه یا ارش صدمات بدنی ، هزینه های پزشکی صدمات جسمی یا روانی بیمار است که پزشک بر اساس رای مراجع ذیصلاح مسئول پرداخت آنها شده باشد . هرچند در صورت وجود اسناد و مدارک و اثبات یا احراز مسئولیت پزشک از نظر شرکت بیمه امکان پرداخت خسارت بدون رای دادگاه نیز وجود دارد . تعهد این بیمه نامه مربوط به حوادث و اتفاقاتی خواهد بود که در طول مدت بیمه نامه رخ داده باشد منوط به اینکه حداکثر پس از چهار سال از تاریخ پایان بیمه نامه به شرکت بیمه اعلام شده باشد . 

  

 

 


کلوزهای بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان :

1- کلوز افزایش مرور زمان (مهلت ادعای خسارت) از چهار سال به شش سال:

به استناد ماده 11 شرایط عمومی بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان (آیین نامه شماره 82 شورای عالی بیمه ) ، تعهدات بیمه نامه منحصر به مسئولیت حرفه ای پزشک است که در مدت اعتبار بیمه نامه رخ دهد مشروط به اینکه ادعای خسارت در طول مدت اعتبار بیمه نامه یا حداکثر ظرف مدت چهارسال پس از پایان بیمه نامه به شرکت بیمه اعلام شده باشد . با خرید کلوز فوق و پرداخت بیست درصد حق بیمه بیشتر این مدت به شش سال افزایش می یابد . لازم به ذکر است پس از سپری شدن مدت های فوق هر گونه ادعای خسارت از محل بیمه نامه مشمول مرور زمان شده و قابلیت استماع و پرداخت نخواهد داشت .

 

2-کلوز مربوط به پوشش بیمه ای برای انجام اعمال زیبایی :

با توجه به اینکه بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پزشکان، انجام معالجه، مداوا و اعمال جراحی بر اساس  تخصص پزشکی و در راستای امور پزشکی و درمانی را تحت پوشش قرار می دهد. لذا چنانچه بیمه گذاران عزیز با هر تخصص و رشته پزشکی تمایل داشته باشند در راستای صلاحیت حرفه ای مورد تایید وزارت بهداشت اعمال زیبایی را نیز تحت پوشش بیمه نامه قرار دهند، می بایست با پرداخت سی درصد حق بیمه بیشتر نسبت به خرید کلوز انجام عمل زیبایی اقدام نمایند . بدیهی است بیمه گذارانی که این کلوز را اخذ ننموده باشند صدمات وارده به بیماران ایشان ناشی از انجام اعمال زیبایی با هر نوع تخصصی، از شمول تعهدات بیمه گر خارج می باشد.

 

 

 

 


 سقف تعهدات بیمه مسئولیت خود را حتما بالاتر از دیه سال جاری انتخاب کنید

بنا به دلایل زیر به همه پزشکان عزیز توصیه میگردد میزان تعهد بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان را بیشتر از مبلغ دیه سال جاری تهیه نمایند .

1- مبلغ دیه به طور مستمر هر سال افزایش می یابد و از طرفی دیه پرداختی به مصدوم و یا بازماندگان متوفی یوم الادا یا به ارزش روز محاسبه و پرداخت میگردد. به عبارت دیگر ممکن است بیمه نامه را سال گذشته خریداری کرده باشید و تعهدات بیمه نامه شما معادل دیه در سال گذشته باشد اما حادثه امسال رخ داده باشد بنابراین شما در بهترین شرایط بر اساس دیه امسال محکوم به پرداخت خواهید شد این در حالیست که تعهدات بیمه نامه شما بر اساس دیه سال قبل تنظیم شده است . تازه ماجرا ممکن است از این هم بدتر شود چون به دلیل طولانی بودن فرایند رسیدگی به پرونده های قضایی ممکن است حکم دادگاه در سال آینده صادر شود و شما دیه سال آینده را می بایست پرداخت کنید . در جدول زیر روند افزایش مبلغ دیه در چند سال اخیر آمده است .

سالمبلغ دیه در ماه های حرام(ریال)
140212/000/000/000
14018/000/000/000
14006/400/000/000
13994/400/000/000
13983/600/000/000
13973/080/000/000
13962/800/000/000

2- طبق قانون مجازات اسلامی، هر یک از اندام‌ های بدن دیه معین و مشخصی دارد و در حوادثی که به‌ طور همزمان چندین عضو یا اندام آسیب ببینند مجموع دیه آنها ممکن است از دیه فوت یک انسان بیشتر شود؛ به‌ عنوان مثال نابینا شدن هر دو چشم و ناشنوا شدن هر دو گوش به‌ طور همزمان دو دیه کامل دارد (هر کدام یک دیه)؛ این در حالی است که فوت همان فرد فقط یک دیه دارد.
 

 

 

 

 


استثنائات بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان:

  • 1- انجام معالجه یا عمل جراحی که به تشخیص مراجع ذیصلاح خارج از تخصص پزشک باشد مگر آنکه بیمار نیاز به فوریت های پزشکی داشته باشد و متخصص مربوط در دسترس نباشد.
  • 2- پزشک به دلیل استفاده از مسکرات و یا استعمال مواد مخدر یا داروی خواب آور تمرکز و هوشیاری لازم را برای مداوای بیمار نداشته باشد و باعث صدمه جسمی یا روانی او شود.
  • 3- انجام امور پزشکی و درمانی که به تشخیص مراجع ذیصلاح خلاف قوانین و مقررات جاری باشد.
  • 4- هر نوع خسارتی که منشاء آن منشاء آن تشعشعات یونیزه کننده یا رادیواکتیو و انرژی هسته ای باشد مگر آنکه استفاده از آنها برای معالجه بیمار ضروری باشد.
  • 5- عدم النفع
  • 6- عمد پزشک
  • 7- جرایم و جزای نقدی

 

 

 

محاسبه و خرید آنلاین بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان


جدول نمونه حق بیمه، بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان

حق بیمه نقدی ،بیمه مسئولیت حرفه ای برخی از پزشکان با تعهد حداکثر تعهد بیمه گر در قبال هر زیان دیده تا سقف  12/000/000/000 ریال یعنی دیه یک مرد مسلمان در ماه های حرام برای مدت یکسال و بدون در نظر گرفتن تخفیف عدم خسارت بشرح زیر میباشد :

تخصص پزشکحق بیمه سالیانه_ریال
پزشک عمومی ،  متخصص طب کار ، متخصص طب سنتی ، متخصص داخلی( فوق تخصص ریه )، متخصص بیماری های چشم (غیر جراح ) ، متخصص دندانپزشک کودکان ، متخصص راديولوژی و سونوگرافی19/770/000
 جراح دندانپزشک ، متخصص داخلي و فوق تخصص قلب و عروق ، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت ، متخصص داخلی ـ فوق تخصص آلرژی و ايمونولوژی ، متخصص گوش و حلق و بینی غیر جراح ، فلوشیپ اورژانس اطفال ، دندانپزشک عمومی ، متخصص درمان ریشه دندان ،متخصص بيماريهای پوست و مو ، متخصص بیماری های داخلی 32/962/000
 متخصص پزشکی قانونی و سم شناسی 47/088/000
متخصص طب اورژانس ،متخصص جراحي صورت، دهان و فک ،متخصص بيماريهای زنان، زايمان و نازائي (غير جراح)،متخصص بيماريهای قلب و عروق ـ فلوشيپ پيس‌ميکر و الکتروفيزيولوژی غيرجراح،متخصص بيماريهای قلب و عروق ـ فلوشيپ آنژيوپلاستی (غير جراح) 56/506/000
 جراح و متخصص گوش، حلق و بينی ،فلوشيپ حنجره ،فوق تخصص گوش ،فلوشيپ رينولوژي و جراحي اندوسکوپيک سينوس ،فلوشيپ جراحي اندوسکوپيک سينوس ،فلوشيپ جراحي سروگردن 65/923/000
 متخصص بيهوشی ، جراح و متخصص بيماريهای چشم ، متخصص اورولوژی ـ فلوشيپ پيوند کليه ، فلوشيپ جراحی سرطان ، فلوشيپ جراحی پيوند کبد ،فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پيوند اعضا 80/000/000
متخصص جراحی عمومی ، جراح و متخصص بيماريهای زنان، زايمان و نازائی ، جراح و متخصص استخوان و مفاصل (ارتوپد) ، فلوشيپ جراحی زانو ، فوق تخصص جراحی دست ،فوق تخصص جراحی زانو ،فلوشيپ ستون فقرات141/264/000

  

 

 

 

 

تخفیف های بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان :

 

نوع تخفیفدرصد تخفیف
یک سال تخفیف عدم خسارت15%
دو سال تخفیف عدم خسارت30%
سه سال تخفیف عدم خسارت40%
چهار سال تخفیف عدم خسارت 50%
پنج سال تخفیف عدم خسارت و بیشتر60%
پرداخت نقدی حق بیمه10%

 

 

 

 

 

مسئولیت حرفه ای پزشکان.pdf

 

 

 

 

ب) بیمه مسئولیت پیراپزشکان بیمه ایران:

 

 

جبران خسارات ناشی از مسئولیت مدنی حرفه ای بیمه گذار در قبال اشخاصی است که به علت خطا ،اشتباه ، غفلت،و یا قصور وی در انجام امور درمانی یا پیرا پزشکی دچار صدمات جسمانی یا روانی گردند یا فوت شوند .

بیمه مسئولیت پیراپزشکان دیه ناشی از فوت و نقص عضو زیان دیده و همچنین هزینه های پزشکی صدمات جسمی یا روانی زیان دیده را که بیمه گذار بر اساس رای مراجع ذیصلاح قضایی مسئول جبران آنها شناخته شده است را پرداخت میکند . هرچند که در صورت احراز مسئولیت بیمه گذار برای بیمه گر امکان پرداخت خسارت قبل از صدور رای دادگاه نیز وجود دارد .

 

 

 

 

 

 

 

حق بیمه بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان

حق بیمه سالیانه نقدی بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان بر اساس نوع تخصص و سقف تعهد بیمه نامه تعیین میگردد .

بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان با تعهد 12/000/000/000 ریال در طول مدت قرارداد یعنی دیه یک مرد مسلمان در ماه های حرام برای مدت یکسال و بدون در نظر گرفتن تخفیف عدم خسارت بشرح زیر میباشد :

تخصصحق بیمه سالیانه _ریال
تزریقات ، پانسمان ، واکسیناسیون ، بهداشت یار ، بهورز ، کاردان آزمایشگاه ، کارشناس تغذیه ،اپتومتریست ، روانشناس ، حجامت4/709/000
تکنسین اطاق عمل ، پرستاران و بهیاران شاغل در مطب پزشکان ، امدادگران ، تکنسین دندانپزشکی ، مترون7/063/000
 کارشناس بیهوشی ، کارشناس سونوگرافی ، کارشناس فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، تکنسین فوریتهای اورژانس 115 11/772/000
 ماماهای دارای مطب ،ماماهای شاغل در بیمارستان و مراکز بهداشت ، پرستاران و بهياران مراکز درماني بانضمام مراقبين در منزل  14/126/000

 

 

 

استثنائات بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان :

1- انجام معالجه ،مداوا و یا عمل جراحی که به تشخیص مراجع ذیصلاح خارج از تخصص بیمه گذار باشد مگر آنکه زیاندیده نیاز به فوریت های پزشکی داشه باشد و متخصص مربوط در دسترس نباشد .

2- بیمه گذار به دلیل استفاده از مسکرات و استعمال مواد مخدر یا داروی خواب آور ،تمرکز و هوشیاری لازم را برای مداوای زیان دیده نداشته باشد و باعث صدمه جسمی و یا روانی او شود .

3- انجام امور پزشکی و درمانی که به تشخیص مراجع ذیصلاح خلاف قوانین و مقررات جاری باشد .

4- هر نوع خسارتی که منشا آن تشعشعات یونیزه کننده یا رادیو اکتیو و انرژی هسته ای باشد مگر آنکه استفاده از آنها برای معالجه بیمار ضروری باشد .

5- عدم النفع .

6-عمد بیمه گذار .

7- جرایم و جزای نقدی .

 

 

 

 

پیشنهاد پیرا پزشک.pdf

 

 

 

 

 

ج) بیمه مسئولیت حرفه ای مراقبین در منزل:

 

 

موضوع بیمه نامه :

 

 

 

بیمه مسئولیت حرفه ای بیمه گذار در قبال اشخاصی که به علت خطا ، اشتباه ، غفلت ، و یا قصور بیمه گذار در انجام کلیه خدمات مراقبت و پرستاری از بیمار ،کودک و سالمند در منزل دچار صدمات جسمانی و یا روانی گردیده و یا فوت شوند و بیمه گذار مسئول جبران آن شناخته شود ، بیمه گر پس از احراز مسئولیت بیمه گذار نسبت به جبران خسارت اقدام می نماید .


تبصره : شرح وظایف حرفه ای مراقبین و پرستاران در منزل به تفکیک نوع ارائه خدمات پرستاری و مراقبت که از طرف دفاتر مجاز ارائه خدمات مراقبت و پرستاری وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تعیین گردیده است جز لاینفک بیمه نامه خواهد بود .

 

 

 

 

حق بیمه :

مدت حداکثر تعهد بیمه گر برای هر نفر_ریالحق بیمه سالیانه_ریال
یکسال8/000/000/0003/826/000

 

 

 

د)بیمه مسئولیت حرفه ای دامپزشکان:

 

 

جبران خسارت وارده به اشخاص ثالث که درنتیجه انجام امور دامپزشکی محقق گردیده و مسئولیت دامپزشک محرز گردیده است . کلیه دامپزشکان عزیز با خرید این بیمه نامه در حاشیه امنیت کاملی در رابطه با ادعاهای احتمالی صاحبان و مالکان دام ها قرار خواهند گرفت ، خسارت های که ناشی از اشتباه در تشخیص یا سهل انگاری و یا غفلت و یا فراموشی دامپزشک رخ داده و موجب خسارت غیر عمد شده است .

 

 

 

 

 

پیشنهاد دامپزشکان.pdf

 

 

جدول حق بیمه و تعهدات :

تعهد بیمه نامه _ ریالحق بیمه سالیانه_ ریال
1/000/000/0004/905/000
2/000/000/0009/810/000
4/000/000/00019/620/000
6/000/000/00029/430/000
8/000/000/00039/240/000
10/000/000/00049/050/000

 

 

 

ه ) بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین ناظر، طراح و محاسب:

بيمه مسئوليت حرفه ای مهندسین در قبال مالك, اشخاص ثالث و كاركنان اجرايی پروژه  بدين معنی كه چنانچه در نتيجه سهل انگاری يا قصور, خطا, غفلت يا اشتباه حرفه ای بيمه گزار در محل ملك مورد محاسبه, طراحی و نظارت خسارت بدنی و مالی به مالك, اشخاص ثالث ، كارگران پروژه  و کارفرما وارد آيد و بيمه گزار مسئول جبران آن شناخته شود. بيمه گر پس از احراز مسئوليت بيمه گزار نسبت به جبران خسارت اقدام نمايد. کلیه مهندسین در قالب شخصیت حقیقی یا حقوقی در بخش های ساختمانی و غیر ساختمانی و در تخصص های مختلف شامل عمران ، شهرسازی ، معماری ، برق ، مکانیک ، تاسیسات ، نقشه برداری ، آتش نشان ، ژئوتکنیک ، مشاور امکان خرید این بیمه نامه را دارند .

 

 

 

مصادیق حوادث محتمل و تحت پوشش در بخش ساختمانی :

تخریب ساختمان های کناری در زمان عملیات گودبرداری ، فوت یا نقص عضو ساکنین ساختمان های مجاور، فوت یا نقص عضو کارگران پروژه ساختمانی ، خسارت وارده به تاسیسات شهری ، خسارت جانی و مالی وارد به رهگذران ، خسارت های احتمالی وارد به ملک و مالک پروژه نمونه هایی از مصادیق حوادث و خسارت های تحت پوشش این بیمه نامه هستند.

 

 

 

 

 

حادثه موضوع بیمه : 

رویدادی است که حین و به مناسبت انجام کار موضوع بیمه و در مدت اعتبار بیمه نامه وفق شرح وظایف تعیین شده بیمه گذار اتفاق افتد و منجر به خسارت جانی و مالی  به اشخاص ثالث گردد و بیمه گذار مسئول جبران خسارت یا پرداخت غرامت ناشی از آن شناخته شود .

 

 

 

محل مورد بیمه :

 کلیه اماکنی که بیمه گذار برای آنجا امور نظارت ، طراحی و محاسبات و... را قبلا انجام داده یا اینکه درحال حاضر انجام میدهد .

 

 

 

 

حوادث پروژه های قبلی نیز بیمه میشوند 

علاوه بر پروژه های فعلی چنانچه در طول مدت اعتبار بیمه نامه خریداری شده ، در پروژ ه های قبلی نیز حادثه ای رخ دهد که منجر به محکومیت مهندسین گردد خسارت های مالی و جانی بر اساس شرایط بیمه نامه قابل پرداخت خواهد بود . اما اگر حادثه قبل از خرید بیمه به وقوع پیوسته باشد این بیمه نامه هیچ تعهدی نخواهد داشت . 

 

 

پیشنهاد مهندس ناظر و محاسب.pdf

 

 

پوشش های اصلی :

 


جبران خسارت بدنی هر نفر در ماههای عادی تا سقف :9/000/000/000 ریال


جبران خسارت بدنی هر نفر در ماههای حرام تا سقف : 12/000/000/000 ریال


حداکثر تعهد بدنی بیمه گر در طول مدت بیمه :  60/000/000/000 ریال


هزینه پزشکی هر نفر در هر حادثه و در طول مدت بیمه نامه : 900/000/000 ریال


خسارت مالی در هر حادثه و در طول مدت بیمه : ( متغیر با انتخاب شما )


 

 

 

 

پوشش های تکمیلی :

1- پوشش افزایش اتوماتیک تعهدات جانی بیمه نامه بر مبنای افزایش دیه :

از آنجاییکه مبلغ دیه همه ساله بر اساس قیمت 100 شتر افزایش میابد  و از طرفی مبلغ مندرج در بیمه نامه خریداری شده مبلغی ثابت است و از سوی دیگر پرداخت مبلغ دیه در صورت فوت بصورت یوم الادا توسط دادگاه محاسبه و مطالبه خواهد شد لذا ضروریست تعهدات بیمه نامه همگام با افزایش سالیانه مبلغ دیه بطور اتوماتیک رشد داشته باشد بنابراین با انتخاب و خرید این پوشش تعهدات جانی یا دیه بیمه نامه برای یک الی 3 بار قابل افزایش خواهد بود. بابت افزایش اتوماتیک یک بار 20% ، دو بار  30% ، سه بار 40% حق بیمه اضافی دریافت خواهد شد . 

2- پوشش تعدد دیات : 

در بعضی از حوادث مصدوم حادثه فوت نمی کند اما مقدار جراحت های وارده به قدری زیاد است که در مجموع مقدار دیه ایشان بیش از دیه فوت میشود به عنوان مثال نابینا شدن و از دست دادن هر دو پا معادل 2 دیه کامل است در چنین شرایطی شرکت بیمه فقط یک دیه را پرداخت خواهد کرد مگر اینکه پوشش تعداد بیش از یک دیه در بیمه نامه پیش بینی شده باشد . حق بیمه اضافی این پوشش 10% حق بیمه پایه بیمه نامه است .

 

3- پوشش جبران هزینه های اعتراض به نظر کارشناسی یا هیات کارشناسی :

پس از وقوع حادثه تعیین مقصر و یا مقصرین حادثه و همچنین تعیین درصد تقصیر هر یک از مقصرین به عهده کارشناس مورد وثوق مراجع ذیصلاح می باشد . پس از اعلام نظر کارشناس امکان اعتراض به نظر ایشان و بررسی موضوع توسط تیم کارشناسی سه نفره و یا حتی در مراحل بعدی پنج و یا هفت نفره وجود دارد . در چنین مواقعی پرداخت هزینه کارشناس و یا تیم کارشناسی به عهده فرد معترض خواهد بود . با خرید این پوشش بیمه ایران هزینه های اعتراض به نظر کارشناس و یا هیات کارشناسی را پرداخت خواهد کرد .

 

 

 


استثنائات بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین  : 

1- خسارت ناشی از عمد و تقلب بیمه گذار
2- خسارت ناشی از انفجار هسته ای و تشعشات رادیو اکتیو
3- خسارت ناشی از جنگ و انقلاب و شورش و اعتصاب و عوامل دیگری از این قبیل
4- خسارت ناشی از محکومیت جزائی و جرایم مربوطه
5- خسارت جانی و مالی وارد به بیمه گذار،شرکا و کارکنان بیمه گذار در محل مورد بیمه
6- خسارت هایی که منشاء آن خارج از اختیار بیمه گذار می باشد از قبیل حوادث و بلایای طبیعی (سیل،زلزله،رانش زمین) مگر آنکه مسئولیت بیمه گذار در مراجع قضائی در بروز حادثه محرز گردد
7- خسارت ناشی از عدم النفع
8- کلیه هزینه های مربوط به دادرسی و کارشناسی ، تاخیر تادیه ، حق الوکاله و هرگونه هزینه در رابطه با دعاوی مطروحه
9- محکومیت نقدی به نفع دولت و همچنین مجازاتهای قابل خرید بیمه گذار
10-حوادث ناشی از مصرف مسکرات ، مواد مخدر یا روانگردان توسط مقصر حادثه
11-حوادث ناشی از درگیری ، نزاع و هرگونه اقدام به خودکشی
12- حوادث ناشی از اعمال مجرمانه بیمه گذار به تشخیص مراجع قانونی ذیصلاح
13- جرائم ، تخلفات و مطالبات شهرداری و سایر سازمان ها و جزای نقدی
14- خسارت احتمالی قبل از صدور بیمه نامه و یا اینکه منشا آن قبل از تاریخ صدور بیمه نامه بوده باشد
15- خسارت ناشی از تاخیر در انجام کار
16- خسارت ناشی از عدم صلاحیت فنی مهندسین ناظر ، طراح و محاسب
17- خسارت های ناشی از وسیله نقلیه موتوری
18- کلیه حوادثی که طبق نظر مراجع ذیصلاح بیمه گذار مسئول آن شناخته نمی شود


 فرانشیز بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین :

خسارت های بدنی در این بیمه نامه فاقد فرانشیز هستند به عبارت دیگر همه خسارت را شرکت بیمه پرداخت میکند اما در خسارت های مالی ده درصد فرانشیز به عهده بیمه گذار خواهد بود .

 

 

و) بیمه مسئولیت حرفه ای وکلای رسمی دادگستری:

مسئولیت حرفه ای بیمه گذار در برابر موکلین به شرح زیر تحت پوشش بیمه قرار میگیرد:


1-    بدین معنی که چنانچه در نتیجه اشتباه و قصور حرفه ای بیمه گذار (غیر عمد ) در انجام وظایف ، خسارت مالی به موکلین وارد آید و بیمه گذار مسئول جبران آن شناخته شود بیمه گر پس از احراز مسئولیت بیمه گذار و در صورت لزوم بر اساس رای مراجع قضایی نسبت به جبران خسارت اقدام می نماید


2-    مسئولیت پرداخت مبلغ حق الزحمه ، بدین معنی که چنانچه در نتیجه حادثه ، بیمه گذار فوت و یا دچار نقص عضو گردد و ادامه اجرای تعهدات وی در قراردادوکالت میسر نباشد بیمه گر نسبت به پرداخت مبلغ حق الزحمه دریافتی بیمه گذار از موکل اقدام می نماید .


تبصره یک : تعهد بیمه گر در خصوص بند 2 مربوط به حق الزحمه قراردادهایی است که یکسال قبل از وقوع حادثه منعقد شده باشد .


تبصره دو : منظور از حادثه هر واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی است که منجر به خسارت بدنی بیمه گذار گردد .

 

مرور زمان : هر گونه دعوی بیمه گذار و ذینفعان علیه بیمه گر باید ظرف 2 سال از زمان وقوع حادثه طرح گردد و بیمه گذار حق طرح دعوی و مراجعه به محاکم و سایر مراجع بعد از گذشت 2 سال از زمان وقوع حادثه را از خود سلب و ساقط می نماید .

 

 

 

 

پیشنهاد وکلا.pdf

 

 

 

 

 

 

 

جدول تعهدات و حق بیمه :

حداکثر تعهدات بیمه گر برای خسارات مالی در هر مورد ادعای حقوقی  : 5/000/000/000 ریال
حداکثر تعهد بیمه گر برای مبلغ حق الزحمه :2/000/000/000 ریال
حداکثر تعهدات بیمه گر برای خسارت مالی در طول مدت بیمه نامه (یک سال ) :10/000/000/000 ریال
حق بیمه سالیانه :14/788/000 ریال

 

 

 

ز) بیمه مسئولیت حرفه ای دلالان رسمی:

 

 

موضوع بیمه نامه :

 

 

 

عبارت است از بیمه مسؤولیت بیمه گذار و کارکنان وی در قبال بیمه گذاران و بیمه شدگان و بیمه گران و يا صاحبان حقوق آنان در رابطه با بیمه هايی که بیمه گزار اين بیمه نامه بعنوان دلال رسمی بیمه در آن دخالت داشته، اعم از اينکه بیمه نامه صادر شده يا نشده باشد تا میزانی که در اين بیمه نامه پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ح) بیمه مسئولیت مسئول فنی بیمارستان،داروخانه،درمانگاه،کلینیک:

 

 

بیمه مسئولیت مسئول فنی بیمارستان ، کلینیک ، داروخانه ، آزمایشگاه

 

 

بيمه مسئوليت مدنی مسئول فنی بيمارستان ، کلينيک ، درمانگاه ، داروخانه ، آزمايشگاه در قبال بيماران ، اشخاص ثالث مانند مراجعه کنندگان و همراهان بیمار و ذوی الحقوق آنان ، بدين معنی که چنانچه در جريان اجرای وظایف مسئولين فنی مراکز ياد شده فوق که از طرف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تعيين و تاييد گرديده حادثه اي رخ دهد و مسئولين فنی در قبال بيماران و اشخاص ثالث طبق قانون مسئول و ملزم به جبران خسارت گردند بيمه ايران با رعايت شرايط  بيمه نامه خسارت ادعا شده از مسئول فنی را پرداخت خواهد کرد 

 

 

 

 

شرح وظایف مسئول فنی.pdfپرسشنامه مسئول فنی.pdf

 

 

 

 

 

تعهدات بيمه گر در بیمه مسئول فنی بیمارستان ، کلینیک ، داروخانه ، آزمایشگاه

1- پرداخت هزينه های دادرسی در صورت اقامه دعوی عليه بيمه گذار در حد متعارف و منوط به اينکه از 10% مبلغ خسارت بيشتر نباشد در تعهد بيمه ايران خواهد بود 

2- تعهد بيمه ايران منحصر به مسئوليت های مسئول فنی در مدت اعتبار بيمه نامه می باشد مشروط بر اينکه ادعای خسارت حداکثر ظرف 3 سال پس ازتاريخ پايان بيمه نامه به بیمه ایراناعلام گردد . به عبارت ديگر ادعاهايی که پس از گذشت سه سال از تاريخ پايان بيمه مطرح گردد مسموع نخواهد بود

 

 

تعهدات مسئول فنی در بیمه نامه :

1- مسئول فنی ميبايست ترتيبی اتخاذ نمايد تا مرکز درمانی شرايط زير را داشته باشد

الف : کليه کارکنان متناسب با وظايف خود تجربه و مهارت که عرفا لازم است را داشته باشند

ب :در مرکز درمانی وسايل و تجهيزات ايمنی،فوريتی (اورژانسی)،حفاظتی و اطفاء حريق را که عرفا لازم است تعبيه نموده و به طور صحيح استفاده و مورد عمل قرار گيرند

2 - مسئول فنی بدون موافقت بيمه ايران در مورد مسئوليت های خود در حوادث احتمالی تعهدی در قبال مدعی بعهده نگيرد ويا وجهی نپردازد مگر با موافقت شرکت بيمه

3 - مسئول فنی متعهد است هرگونه حادثه احتمالی مرتبط با بيمه نامه را و يا هرنوع ادعا و مطالبه اشخاص ثالث عليه خود را بدون فوت وقت و حداکثر ظرف مدت پنج روز از تاريخ اطلاع به بيمه ايران اعلام کند

 

 

استثنائات بيمه مسئولیت مسئول فنی بیمارستان ،کلینیک ، داروخانه ، آزمایشگاه

1- خسارات ناشی از جنگ ،انقلاب،شورش،اعتصاب و عوامل ديگر از اين قبيل

2- خسارات ناشی از انفجار اتمی و تشعشعات راديو اکتيو و يونيزه

3- خسارات ناشی از عمد و تقلب بيمه گذار

4- خسارات ناشی از تخلف از اجرای قوانين و مقررات دولتی و جرائم

5- خسارات ناشی از وقوع حوادث طبيعی

6- خسارات تحت پوشش در بيمه نامه مسئوليت حرفه ای پزشکان

7- خسارات مربوط به مسئوليت مدنی ناشی از قراردادهايی که بيمه گذار با ديگران منعقد کرده است

8- مسئوليت خساراتی که به مرکز درمانی وارد ميشود از قبيل تاسيسات ، ساختمان ، وسائط نقليه  و ...

9- مسئوليت زيانهای مالی يا از دست دادن درآمد مرکز درمانی

10- خسارت وارده به کارکنان بيمه گذار

 

 

 

 

چند نمونه از شرح وظایف مسئولین فنی مراکز درمانی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت :

1- جلوگیری از اعمال پزشکی غیر مجاز یا بدون اندیکاسیون های علمی

2- نظارت بر کیفیت و قابلیت استفاده تجهیزات و ملزومات پزشکی در مرکز درمانی

3- کنترل و مراقبت وضعیت بهداشتی ، درمانی تجهیزات پزشکی و دارویی مرکز درمانی

4- نظارت بر کلیه امور فنی خدمات انجام شده در مرکز درمانی و پاسخگویی در ارتباط با اقدامات انجام شده مبتنی بر قوانین و مقررات و دستورالعمل های وزارت بهداشت

5- کنترل و نظارت بر پذیرش موارد فوریت های پزشکی بدون پیش شرط و انجام خدمات درمانی لازم در مورد بیماران اورژانس و در صورت لزوم هماهنگی جهت اعزام بیمار به مراکز تخصصی واجد شرایط

 

 

 

 

فرانشيزبیمه مسئولیت مسئول فنی :

تمام خسارت بطور کامل توسط بيمه ايران پرداخت ميشود و بابت فرانشيز مبلغ يا درصدی از خسارت قابل پرداخت کسر نخواهد شد

 

 

 

حق بيمه بيمه مسئوليت مسئول فنی:

حق بيمه بر اساس نوع مرکز درمانی (بيمارستان ،درمانگاه،کلينيک ، آزمايشگاه و ...) و ظرفيت نگهداری بيمار ، مدت بيمه نامه و تعهدات درخواست شده محاسبه ميگردد .

 

 

 

به عنوان مثال :


فوت ، نقص عضو، ازکارفتادگی و ساير صدمات بدنی برای هر نفر تا سقف :        12/000/000/000  ريال


فوت، نقص عضو، ازکارافتادگی و ساير صدمات بدنی در هر حادثه تا سقف :      30/000/000/000 ريال


فوت، نقص عضو، ازکارافتادگی و ساير صدمات بدنی در طول مدت بيمه نامه :   30/000/000/000 ريال


حق بيمه سالیانه بیمه مسئولیت مسئول فنی بيمارستان با تعداد 100 تخت  :         170/600/000  ريال


حق بیمه سالیانه بیمه مسئولیت مسئول فنی درمانگاه شبانه روزی :                      132/000/000  ریال


حق بیمه سالیانه بیمه مسئولیت مسئول فنی  داروخانه شبانه روزی :                    88/888/000  ریال  


حق بیمه سالیانه بیمه مسئولیت مسئول فنی آزمایشگاه :                                  117/000/000  ریال


 حق بیمه سالیانه بیمه مسئولیت مسئول فنی مراکز تصویربرداری :                        117/000/000  ریال


37919  آمادگی خود را جهت طراحی و ارائه بیمه نامه مسئولیت مسئولین فنی علاوه بر موارد فوق به سایر عزیزان ازجمله مسئولان محترم فنی شاغل در موارد زیر اعلام می دارد .
مسئول فنی - ناظر بهداشتی دامپزشکی
مسئول فنی جانوران موذی
مسئول فنی مواد غذایی و آشامیدنی
مسئول فنی داروئی، آرایشی و بهداشتی
مسئولین فنی واحدهای گیاه پزشکی ، گلخانه ، دامپروری و مرغداری

 

 


راهنمای دریافت خسارت :

وقوع هرگونه حادثه ناشی از مسئولیت موضوع بیمه نامه و همچنین هر نوع ادعا و مطالبه اشخاص ثالث بدون فوت وقت و در اولین زمان ممکن و حداکثر ظرف مدت پنج روز از تاریخ اطلاع را به شرکت بیمه اعلام کنید و ضمنا کیفیت مطالبه و یا دعوی ، نام و نشانی مطالبه کننده و یا اقامه کننده دعوی و عنوانی که به موجب آن مطالبه غرامت و یا اقامه دعوی  شده است ، مشخصات زیاندیده ، نام و نشانی شهود احتمالی ، مبلغ مورد ادعا و هرگونه اطلاعات و مشخصات و نکات دیگر مربوط به موضوع را و هر نوع اسناد و مدارکی که در این باره در اختیار دارید برای رسیدگی و تحقیقات به شرکت بیمه تحویل و رسید دریافت کنید .

 

 

 

ط ) بیمه مسئولیت حرفه ای سردفتران و دفتریاران:

عبارت است از بیمه مسئولیت حرفه ای بیمه گذار در قبال مشتریان ، بدین معنی که چنانچه در نتیجه اشتباه و اهمال بیمه گذار در انجام عملیات ثبت اسناد رسمی خسارت مالی به مشتریان وارد آید بیمه گر پس از احراز مسئولیت بیمه گذار و در صورت لزوم بر اساس رای مراجع قضایی ، نسبت به جبران خسارت تا سقف تعهدات مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه اقدام می نماید .

 

 


حادثه موضوع بیمه :

رویدادی است که به مناسبت موضوع بیمه و در مدت اعتبار بیمه نامه اتفاق افتد و منجر به خسارت مالی به مشتریان گردد و بیمه گذار مسئول جبران خسارت یا پرداخت خسارت ناشی از آن شناخته شود .

 

 

دوره کشف :

مدت زمان پس از اتمام دوره اعتبار بیمه نامه که به بیمه گذار اجازه داده می شود خسارت واقع شده را همانند زمان اعتبار بیمه نامه به بیمه گر اعلام نماید ، بدین معنی که چنانچه خطای غیر عمد در دوره اعتبار بیمه نامه صورت گرفته باشد و در دوره کشف مشخص گردد ، بیمه گر متعهد رسیدگی به خسارت خواهد بود .

 

 

 

 

 

استثنائات بیمه مسئولیت سردفتران :

خسارت هاي معلول عوامل ذيل زير ولو اينكه بيمه گذار مسئول آنها شناخته شود از شمول تعهدات بيمه گر خارج است:

1-1- خسارات ناشي از جنگ انقلاب، شورش، اعتصاب، عمليات تروريستي و اقدامات براندازي عليه حكومت.

2-1- خسارات ناشي از عمد و تقلب بيمه گذار، كاركنان و نمايندگان وي.

3-1- خسارات ناشي از تخلف از قوانين و نظامات دولتي و محكوميت جزايي و جرايم مربوطه و محكوميت نقدي به نفع دولت و همچنين مجازات هاي قابل خريد بيمه گذار

4-1- خسارت جاني و مالي وارده به مشتريان در محدوده مكاني بيمه گذار

5-1- خسارت ناشي از مسئوليت هر شخص ديگري به غير از بيمه گذار

6-1- خسارات و زيانهاي مالي يا از دست دادن درآمد بيمه گذار و زيانديدگان ناشي از وقوع حادثه و وقفه در كار

7-1- كليه حوادثي كه طبق نظر مراجع ذيصلاح  بيمه گذار مسئول آن شناخته نمي شود.

8-1- كليه هزينه هاي مربوط به دادرسي، كارشناسي، تاخير تاديه، حق الوكاله و هرگونه هزينه در رابطه به دعاوي مطروحه

9-1- هرگونه خسارت كشف شده يا نشده، قبل از شروع اعتبار بيمه نامه.

 

 

 

 

 وظایف بیمه گذار :

 1-1- بيمه گذار موظف به تكميل فرم پيشنهاد يا ارائه درخواست كتبي جهت صدور بيمه نامه مي باشد.

2-1- بيمه گذار موظف به پرداخت حق بيمه متعلقه طبق شرايطه مورد توافق طرفين در زمان صدور بيمه نامه بوده و اجراي تعهدات بيمه گر منوط به پرداخت حق بيمه به ترتيبي است  كه در بيمه نامه پيش بيني شده است. لذا در صورتي كه بيمه گذار هر يك از اقساط موعد رسيده را به هر دليل پرداخت نكند، بيمه گر مي تواند بيمه نامه را با رعايت ماده 9 فسخ نمايد و چنانچه بيمه گر بيمه نامه را فسخ نكرده باشد در صورت هر گونه ادعا يا حادثه ميزان آن نسبت به حق بيمه پرداخت شده به حق بيمه اي كه تا زمان وقوع ادعا يا حادثه بايد پرداخت مي شده ، بررسي و تسويه خواهد شد.

3-1- بيمه گذار موظف است از تاريخ اطلاع خود از وقوع هر نوع ادعا و يا مطالبه مشتريان عليه خود كه به اين بيمه نامه مربوط مي شود اقدامات زير را انجام دهد:

 1-3-1- حداكثر ظرف پنج روز كاري به يكي از شعب بيمه گر مراجعه و با تكميل فرم اعلام خسارت، وقوع حادثه و يا ادعاي مطورحه را اعلام نمايد و يا مراتب را ظرف مدت مذكور از طريق پست سفارشي، (رسيد پست سفارشي را نزد خود نگه دارد) به اطلاع بيمه گر برساند.

2-3-1- خواسته يا موضوع دعوا، نام و نشاني خواهان و يا اقامه كننده دعوا و عنواني كه به موجب آن مطالبه خسارت و يا اقامه دعوا شده است. مشخصات زيانديده نام و نشاني شهود احتمالي مبلغ مورد ادعا و هرگونه اطلاعات مشخصات و نكات ديگر مربوط به موضوع را كه بر آن اطلاعاتي دارد و همچنين هر نوع اسناد و مداركي را كه در اين باره در اختيار دارد به بيمه گر تسليم و بيمه گر را در تحقيقات و رسيدگي و دفاع كمك نمايد.

4-1-بيمه گذار موظف است براي انجام امور كارشناسي همكاري لازم را با بيمه گر به عمل آورد.

5-1- بيمه گذار موظف است حسب مورد، كليه اصول حرفه اي مرتبط با حوزه فعاليت خود را در زمان اجراي وظايف قانوني خود رعايت نمايد.

6-1- بيمه گذار موظف است هر گاه در طول مدت بيمه تغييراتي در كيفيت و وضعيت كار موضوع بيمه بوجود آيد كه موجب تشديد خطر شود و يا تغييري در وظايف قانوني خود بوجود آيد ولو آنكه منجر به تشديد خطر نشود، بلافاصله موضوع را به اطلاع بيمه گر برساند. اگر تشديد خطر يا تغيير وضعيت موضوع بيمه در نتيجه عمل بيمه گذار نباشد مشاراليه بايد مراتب را ظرف ده روز از تاريخ اطلاع خود رسما به بيمه گر اعلام كند  و در صورتي كه تشديد خطر قبل از وقوع خشارت باشد، بيمه گر مي تواند حق بيمه اضافي را متناسب با خطر براي مدت باقيمانده مطالبه نمايد.

7-1- بيمه گذار مكلف است با رعايت دقت و صداقت در پاسخ به پرسش هاي بيمه گر همه اطلاعات راجع به موضوع بيمه را در اختيار وي قرار دهد. و اگر در پاسخ به پرسش هاي بيمه گر به عمد از اظهار مطلبي خودداري نمايد و يا به عمد برخلاف  واقع اظهاري بنمايد، بيمه نامه باطل خواهد بود . ولو آنكه آن مطلب هيچگونه تاثيري در وقوع حادثه نداشته باشد كه در اين رابطه علاوه بر استرداد وجوه پرداختي يمه گذار به وي، بيمه گر مي تواند اقساط حق بيمه را كه تا آن تاريخ عقب افتاده است را نيز از بيمه گذار مطالبه نمايد.

8-1- قبول هرگونه مسئوليت و سازش در مورد خسارات ايجاد شده از طرف بيمه گذار بدون موافقت كتبي بيمه گر، تعهدي براي بيمه گر ايجاد نمي كند مگر اين كه عمل او موجب جلوگيري از تشديد خطر و به مصلحت بيمه گر باشد، در غير اينصورت بيمه گر مي تواند از پرداخت خسارت خودداري نموده و يا خسارات پرداختي را از بيمه گذار مطالبه نمايد.

9-1- بيمه گذار متعهد است هرگونه اوراق قضايي مربوط به هر دعوي مرتبط با موضوع اين بيمه نامه را اعم از اينكه از طرف مدعي خسارت يا دستگاه قضايي دريافت نموده باشد، بلافاصله و حداكثر ظرف مدت دو روز كاري براي بيمه گر ارسال نمايد در صورت تاخير مسئول جبران ضرر و زيان هايي كه از اين طريق به بيمه گر وارد مي شود خواهد بود.

10-1- بيمه نامه بر مبناي اظهارات كتبي بيمه گذار مندرج در فرم پيشنهاد توسط بيمه گر صادر شده و هرگونه تغييرات آن در طي الحاقي خواهد بود و چنانچه مفاد اوراق الحاقي مورد موافقت بيمه گذار نباشد بيمه گذار موظف است حداكثر ظرف 15 روز از تاريخ صدور بيمه نامه يا الحاقي مراتب تغيير يا اصلاح آن را كتباً از بيمه گر خواستار گردد. در غير اينصورت مفاد آن ها مورد تاييد وي تلقي شده و جزء لاينفك بيمه نامه خواهد بود.

توصیه میشود سردفتران عزیز علاوه بر بیمه نامه فوق برای اینکه در رابطه با حوادث احتمالی پرسنل تحت امر خود در حاشیه امنیت کامل قرار بگیرند بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان را نیز تهیه نمایند.

 

 

 

 

پرسشنامه سردفتران.pdf

 

 

 

ی) بیمه مسئولیت حرفه ای نگهبانان مسلح بانکها :

 

 

موضوع بیمه نامه :

مسئولیت مدنی نگهبانان مسلح بدین معنی که اگر در حین انجام وظیفه در محدوده جغرافیایی مشخص شده خسارت جانی و مالی به اشخاص ثالث وارد آید بیمه گر پس از احراز مسئولیت و در صورت لزوم بر اساس رای دادگاه نسبت به جبران خسارت اقدام خواهد نمود .

 


شروط بیمه نامه :

کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی حتی کارکنان بیمه گزار که در اثر به کار گیری اسلحه از طرف نگهبانان مسلح بیمه گزار دچار خسارت های جانی و مالی شوند از لحاظ این بیمه نامه ثالث تلقی شده و خسارت ایجاد شده طبق شرایط بیمه نامه جبران خواهد شد .

 

 

 

 

 

پرسشنامه نگهبانان مسلح.pdf

 

 

 

 

 

الزام قانونی :

تبصره 3 ماده واحده قانون اجازه حمل و استعمال اسلحه به نگهبانان بانکها:
بانک ها و موسساتی که از مقررات این قانون استفاده می نمایند موظفند نگهبانان حامل سلاح خود را در برابر حوادث ناشی از انجام وظیفه همچنین مسئولیت مدنی ، آنها را در قبال اشخاص ثالث که ناشی از انجام وظیفه مذکور باشد نزد شرکت سهامی بیمه ایران بیمه نمایند .

 

 

 

 

 

ک ) بيمه وقفه در فعاليت پزشکان و پيراپزشکان بیمه ایران:

 

 

بیمه وقفه در فعالیت پزشکان و پیراپزشکان بیمه ایران

 

 

 

به طور کلی افراد بر اساس ميزان درآمد يا دخل خود مقدار هزينه ها يا خرج زندگي را تنظيم ميکنند ، از دست رفتن درآمد باعث عدم تناسب بين دخل و خرج زندگي شده و پيامدهاي ناگواري را به همراه دارد.بيمه وقفه در فعاليت پزشکان و پيراپزشکان ريسک از دست رفتن درآمد را پوشش ميدهد و موجب تداوم و استمرار درآمد پزشکان و پيراپزشکان در صورت وقوع حوادث و بيماري ميشود.

 

 

 

 

موضوع بيمه نامه :

جبران درآمد مورد انتظار بيمه گذار به دليل عدم فعاليت حرفه اي ، ناشي از خطرات تحت پوشش بيمه نامه که منجر به لغو دائم پروانه حرفه پزشکي و پيراپزشکي و همچنين توقيف يا تعليق پروانه فعاليت ناشي از اتهامات غير واقع که منجر به تبرئه وي در مراجع ذيصلاح قانوني گردد، بيمه گر حداکثر تا حدود تعهدات مندرج در بيمه نامه نسبت به جبران تعهدات خود اقدام می نمايد.

 

 

 

 

خطرات تحت پوشش :
1- قطع درآمد مورد انتظار ناشي از حوادث و يا هرگونه واقعه ناگهاني ناشي از يک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بيمه گذار باعث ورود صدمات و منجر به عدم فعاليت حرفه اي دائم بيمه گذار گردد.
2- قطع درآمد مورد انتظار صرفاً ناشی از تحقق بيماری های زير که باعث عدم فعاليت حرفه اي دائم بيمه گذار گردد:

  • ايدز
  • هپاتيت
  • سکته قلبی
  • سکته مغزی
  • پيوند اعضا
  • بيماري ام اس
  • بيماري های عفونی 

(بيمه نامه در سال اول داراي دوره انتظار 3 ماهه براي بيماري ها بوده و در صورت تمديد متوالی در سال های بعد اين دوره انتظار حذف می گردد.)
3- قطع درآمد مورد انتظار ناشی از توقيف موقت يا تعليق پروانه فعاليت حرفه بيمه گذار به علت اتهامات غير واقع که منجر به تبرئه وی می گردد.

 

 

 

 

شرايط سنی افراد بيمه شده :
خطرات تحت پوشش اين بيمه نامه صرفاً براي افرادي صادر خواهد شد که سن آنها در زمان صدور بيمه نامه حداکثر 60 سال تمام بوده باشد و در صورتیکه سن افراد بيش از 60 سال تا حداکثر 65 سال تمام در زمان صدور بيمه نامه باشد ، تعهد بيمه گر صرفاً محدود به خطرات مربوط به حادثه و توقيف يا تعليق پروانه فعاليت بوده و بيماری تحت پوشش نمی باشد.

 

 

 

مدت بيمه نامه :
مدت بيمه نامه يک سال است اما حداکثر تعهد بيمه گر براي سال هاي مورد انتظار در زمان صدور بيمه نامه مي تواند تا 10 سال تعيين گردد ولی در هرصورت نبايد از سن 70 سال بيمه گذار تجاوز نمايد ، به عبارتي تعهدات بيمه گر براي سال هاي مورد انتظار بايستی به نحوي باشد که از سن 70 سال بيمه گذار تجاوز ننمايد به طور مثال ، شخصي که 64 سال سن داشته باشد سال هاي درآمد مورد انتظار وی جهت پوشش بيمه ای بيمه نامه حد اکثر از 6 سال بيشتر نخواهد بود.

 

 

 

پیشنهاد وقفه در درامد پزشکان.pdf

 

 

 

 

استثنائات بیمه نامه وقفه در فعالیت پزشکان و پیراپزشکان :

خسارت های معلول عوامل زیر از شمول تعهدات بیمه گر خارج است :

  • 1- خسارت ناشی از عمد و تقلب بیمه گذار
  • 2- خسارت ناشی از انفجار هسته ای و تشعشعات رادیو اکتیو
  • 3- خسارت ناشی از جنگ و انقلاب و شورش و اعتصاب و عوامل دیگری از این قبیل
  • 4- خسارت ناشی از محکومیت جزایی و جرایم مربوطه
  • 5- محکومیت نقدی به نفع دولت و همچنین مجازات های قابل خرید بیمه گذار از شمول تعهدات بیمه گر خارج است
  • 6-حوادث ناشی از مصرف مسکرات ، مواد مخدر یا روانگردان توسط بیمه گذار
  • 7-حوادث ناشی از درگیری ، نزاع و هر گونه اقدام به خودکشی
  • 8-حوادث ناشی از اعمال مجرمانه بیمه گذار به تشخیص مراجع قانونی ذیصلاح
  • 9-قطع درآمد ناشی از عدم فعالیت موقت و دائم بیمه گذار به علت لغو پروانه توسط نهادهای نظارتی و مراجع ذیصلاح به دلایل خاص انظباطی و قصور و سهل انگاری در فعالیت پزشکی و یا دلایل دیگر
  • 10-هر گونه حوادث ناشی از وسایل نقلیه در صورتیکه بیمه گذار فاقد گواهی نامه مجاز برای آن وسیله نقلیه باشد
  • 11- عدم فعالیت موقت و دائم ناشی از اتهاماتی از قبیل افترا ، تهمت ، هتک حرمت ، خیانت در امانت در صورت عدم تبرئه 
  • 12- خسارت احتمالی قبل از صدور بیمه نامه و یا اینکه منشاء آن قبل از تاریخ صدور بیمه نامه بوده باشد

 

 

 

ل) بيمه مسئوليت مدنی حرفه ای آرايشگران:

 

 

بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای آرایشگران:

 

 

انسان بصورت فطری آراستگی و زيبايی را دوست دارد . داشتن ظاهری زيبا و آراستگی باعث افزايش اعتماد به نفس و حال خوش در شخص ميگردد . حرفه آرايشگری در پاسخ به همين نياز ايجاد و با پيشرفت علم و تکنولوژی در حال حاضر تبديل به يک تخصص شده است . گرایش افراد به سالن های زیبایی علاوه بر سود و منفعتی که برای آرایشگران دارد همراه با مسئولیت هایی نیز هست . تصور کنید خانمی که برای دریافت خدمات زیبایی به یک سالن زیبایی مراجعه کرده است بدلیل اشتباه آرایشگر دچار حساسیت های پوستی شود و یا چشم و ابروی وی آسیب ببیند ، در چنین شرایطی آرایشگر مسئول جبران خسارت یا پرداخت دیه خواهد بود . بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای آرایشگران در چنین مواقعی حامی آرایشگران خواهد بود .

 

 

 

 

موضوع بيمه نامه آرایشگران:

مسئوليت مدنی آرايشگر در قبال مشتريان بدين معنی که اگر در نتيجه قصور ، اهمال و يا اشتباه در اجراي وظايف قانونی آرايشگر خسارت جانی به مشتريان وارد آيد ،بيمه گر پس از احراز و اثبات مسئوليت آرايشگر و در صورت لزوم بر اساس رای مراجع قضايی خسارت وارده را تا سقفی که در بيمه نامه مشخص شده پرداخت خواهد کرد .

 

 

 

خطرات تحت پوشش :

1- حساسيت های پوستی و يا تغيير رنگ و تورم  
2- تخريب مو يا ريزش آن
3- جراحت های روي پوست و دست و پا
4- آسيب ديدگی چشمها ،پلک ،ابرو ، مژه
5-برق گرفتگی به علت خيس بودن مو و بدن
6- شکستگی يا مصدوميت بر اثر لغزش در سالن

 

 

 

 

 

 

استثنائات بیمه نامه آرایشگران:

1- خسارت وارده به کارکنان شاغل در آرايشگاه
2-خسارت های مالی
3- مسئوليت پيمانکاران بيمه گذار
4- حوادث ناشی از درگيری و نزاع
5- خسارت هايی که منشا آن خارج از اختيار بيمه گذار باشد از قبيل حوادث و بلايای طبيعی مانند سيل و زلزله يا رانش زمين ، مگر اينکه عمل بيمه گذار عامل ايجاد و يا تشديد کننده خطر بوده و قانونا مسئول شناخته شود. در اين موارد تعهد بيمه گر محدود به ميزان مسئوليت بيمه گذار در ايجاد و يا تشديد خسارت خواهد بود
6- خسارت ناشی از جنگ ، انقلاب ، شورش ،اعتصاب ،انفجار هسته ای و تشعشعات راديو اکتيو ، عمليات تروريستی و اقدامات براندازی عليه حکومت و عوامل ديگری از اين قبيل
7-خسارت های ناشی از مسئوليت هر شخص ديگری به غير از بيمه گذار
8-مسئوليت زيان های مالی يا از دست دادن درآمد آرايشگر و زيانديدگان ناشي از وقوع حادثه و وقفه در کار
9-حوادث ناشی از مصرف مسکرات ، مواد مخدر يا روان گردان توسط اشخاص ثالث
10-خسارت های وارده به شخص آرايشگر و شرکا
11- خسارت های مستقيم و غير مستقيم ناشي از خطراتی از قبيل آتش سوزی ، انفجار و ترکيدگی لوله های آب
12-خسارت های وارده به تجهيزات و وسايل آرايشگاه
13-خسارت های ناشی از تخلف از قوانين و نظامات دولتی و محکوميت جزايی و جرايم مربوطه و محکوميت نقدی به نفع دولت و همچنين مجازات هايیقابل خريد بيمه گذار
14- خسارت های ناشی از کيفيت مواد مصرفی غير استاندارد
15- خسارت های ناشی از حساسيت مسبوق به سابقه افراد مراجعه کننده به مواد مصرفی
16- خسار های ناشی از دفرمه شدن موها
17- خسارت های ناشی از عمليات خارج از تخصص از قبيل ، تزريقات ،بوتاکس ،تاتو ، کاشت ناخن ،قرار دادن لنز ،اکستنشن مژه

 

 

 

 

 

حق بيمه :

دیه هر نفر در ماههاي عادی : 

9/000/000/000 ريال


دیه هر نفر در ماههاي حرام :   

12/000/000/000 ريال


دیه در طول مدت بيمه براي کل افراد : 

24/000/000/000 ريال


حق بيمه ساليانه : 

24/000/000 ريال


 

 

 

سایر بیمه نامه های مورد نیاز برای آرایشگران :

علاوه بر بیمه نامه فوق آرایشگران و مالکان سالن های زیبایی می توانند بیمه نامه های زیر را تهیه نمایند :

1- بیمه نامه آتش سوزی و خطرات زلزله ، ترکیدگی لوله آب ، مسئولیت ناشی از آتش سوزی و ترکیدگی لوله آب 
2- بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان